Ruilen en retourneren
Op deze pagina vind je alle informatie over de retouren en het terugbetalingsbeleid van onze producten.
We hanteren een retourbeleid van 30 dagen, wat betekent dat je na ontvangst van je artikel 30 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending moet het artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook de kassabon of het aankoopbewijs nodig.
Let op: de schoenen mogen niet vies worden geretourneerd. Aangeraden wordt om ze binnen te passen.
De verzender is verantwoordelijk voor het retourlabel.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Dit is hoe het proces werkt voor alle producten:
- Stuur ons een e-mail naar support@aventera.nl en geef aan of je wilt ruilen of retourneren en laat ons weten dat je de bestelling of delen ervan aan ons wilt retourneren.
- Vraag onze klantenservice of we de retour kunnen accepteren. Als de retour geaccepteerd is, kun je retourneren via ons retourportaal (let op: het retouradres is niet het adres op onze website).
- Als we de retour kunnen accepteren (binnen de geaccepteerde termijn), volg dan de onderstaande instructies:
- Verpak het te retourneren product veilig en stevig in de originele verpakking.
- Stuur het pakket terug via ons retourportaal.
- Stuur de Track & Trace-code naar onze klantenservice.
- Zodra je pakket is ontvangen en binnen 3 dagen na ontvangst is geïnspecteerd, zullen we de geretourneerde producten terugbetalen via de betaalmethode die je hebt gebruikt voor de producten.
Stuur een retourzending nooit naar de afzender! Wij voorzien u van het juiste adres nadat u ons daarom gevraagd hebt. U, de klant, bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending.
De mogelijkheden tot ruilen en retourneren
Je kunt in aanmerking komen voor een ruil of retournering binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Om in aanmerking te komen, moeten de producten voldoen aan onze retourvoorwaarden:
- Het product moet in de oorspronkelijke staat verkeren en ongebruikt zijn.
- Het product moet worden geretourneerd in de originele verpakking, inclusief alle bijgevoegde accessoires en handleidingen.
Annulering van geplaatste bestellingen
Je hebt het recht om een geplaatste bestelling te annuleren, zolang deze nog niet is verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via support@aventera.nl om een annulering aan te vragen. Als de bestelling al is verzonden, kun je de retourprocedure volgen zodra je het product hebt ontvangen.
Beschadigingen en problemen
Controleer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en oplossen.
Productiefouten of defecten na gebruik (incl. garantietermijn)
Als je een product ontvangt met een productiefout of als er defecten optreden na gebruik, geldt mogelijk onze garantieperiode. Neem contact op met onze klantenservice via support@aventera.nl om een garantieclaim in te dienen. We zullen de claim beoordelen en je voorzien van verdere instructies voor reparatie, vervanging of terugbetaling, afhankelijk van het specifieke geval.
Levering van verkeerde producten
Als je per ongeluk het verkeerde product hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via support@aventera.nl. We zullen ervoor zorgen dat het juiste product zo snel mogelijk naar je wordt verzonden en zullen eventuele retourkosten voor het verkeerde product dekken.
Uitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen
Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke waren (zoals voedsel, bloemen of planten), aangepaste producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen) en persoonlijke verzorgingsproducten (zoals schoonheidsproducten, waarvan de hygiëne en veiligheid niet kunnen worden gegarandeerd na opening.). We accepteren ook geen retourzendingen van gevaarlijke materialen, brandbare vloeistoffen of gassen. Neem contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt over je specifieke artikel.
Ruilen
De snelste manier om er zeker van te zijn dat je krijgt wat je wilt, is door het artikel dat je hebt terug te sturen en zodra de terugzending is geaccepteerd, een aparte aankoop te doen voor het nieuwe artikel.
Terugbetalingen
Als we de retourzending in goede orde hebben ontvangen, wordt je geld binnen 5 werkdagen automatisch teruggestort op je oorspronkelijke betaalwijze. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de restitutie heeft verwerkt en verwerkt.
Als er meer dan 15 werkdagen zijn verstreken sinds je retourzending bij ons is aangekomen en je hebt nog geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op via support@aventera.nl.
Dit ruil- en retourbeleid is onderhevig aan wijzigingen en updates zonder voorafgaande kennisgeving. Het is belangrijk om dit beleid regelmatig te raadplegen voor eventuele updates.
Laatst bijgewerkt op 27-09-2023.